Fyra veckor

eller nästan saknas två dagar, har jag varit borta. Tanken var ju att jag skulle skriva lite uner tiden men har inte haft tillgång till internet och när vi haft det har jag inte orkat.

Tänkte i alla fall sammanfatta veckorna lite kortså kommer det nog upp lite bilder sen men det orkar jag inte nu (har inte packat upp så jag vet inte vart kamran ligger).
De två första veckorna vart det mycket segling långa dagsetaper nästan varje dag även ett dygnspass. Tog oss från Holland till Irland. Hade lite besök på båten av några klasskompisar till min storebror (Johan). När vi väll kommit till Irland stannade vi upp i Arklow där vi fick låna en van av han som hade marinan så jag och Johan fick sitta på golvet och skumpa runt i last utrymmet men vi fick en vandrig i ett fint naturreservat. Åkte sedan vidare till Dublin en stor stan äntligen shopping (ni som känner mig kan ju tänka er hur jag blev när jag kom till en storstad efter två veckor på sjön). Blev en kjol, en klänning och ett par pumps. Sedan hyrdes bil i två dagar och vi åkte runt på Irland bland annat till Tullamore fick en födelsedgspresent där. Min 20 årsdag firades med kladdkaka på morgonen som mamma gjort och så fick jag ett par rajban wayfers, vilken lycka, hade valt dem själv två dagar innan men ändå.
I söndags gav Johan och jag oss iväg till Scottland med färja och upp i bergen för att vandra blev några dagar men bland annat en tur på några bergskammar och toppar. Häftigt när man tittar sig runt och bara ser hur bergen fortsätter. Glasgow var det sista jag såg på min semester, lite shopping där med fanns ju så mycket bra ställen. Starbucksfika med.

Ne nu ska jag sluta, ska försöka orka lägga upp lite bilder i morgon. Men nu är jag tillbaka så nu kan ni räkna med inlägg igen.

Hörs imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0