Uppdatering

Hej!
Var längesen jag skrev något här men jag har en ursäkt. Blev sjuk under första dagen på praktiken så förra veckan blev det bara en dag sen hemma men på onsdags morgonen ringer min pappa och säger att han är påväg ner till båten i Holland och jag inser jag kommer inte kunna vara mer på praktiken i veckan så varför inte hänga på. Packar på typ 10 min sen var det bara att plasera sig i bilen för en lång bilresa.
Torsdagen var vi trötta efter resan så det blev att ta det lungt, vandrade runt på dajken med fika och fixade lite i båten.

Utsikt från dajken.

Fredagen var det superfint väder och jag skrubbade båten tog sin lilla tid för den var skitig efter vintern men blev fin tillslut.

På lördagen blev det en biltur ner till Amsterdam. Vi stannade på vägen för att äta och såg då en rolig grej som jag missa att fota men det var en linbana runt i en sjö som de åkte vattenskidor på såg roligt ut. En annan konstig sak var att det var broöppning på motorvägen, man blir lite pass när man måste stanna mitt på motorvägen.

Kom till Amsterdam och gick runt bland kanalerna och tog en fika i solen. Och som den sken och så varmt det var men härligt man behöver komma iväg ibland se lite nytt.


På vägen hem stannade vi i en lite hamnby och åt och tittade på solnedgången ut över havet.

Pappa fick en Bavaria öl samma namn som märket på våran båt.

Seadn var det bara en söndag på båten kvar med fix och trix innan det var dags för en resa hem på måndagen.

Vilket långt inlägg det blev men var tvungen att skriva av mig om påsken som varit härligt.


Vi hörs snart med ett kortare inlägg.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0